Bağlantılar
Genel Hesap Yönetimi

Bilgi Bankası - Destek Talebi

Lisanslı yazılımlar, kablosuz internet, kampüs dışı erişim gibi birçok konuda bilgi edinebilir, yardım talebinde bulunabilirsiniz.

Destek Sayfası

Erzurum Teknik Üniversitesi

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Üniversitemiz Öğrencileri

Üniversite Bilgi Yönetim Sisteminden (UBYS) öğrencilerin ders seçimlerini yaparak, 'Ders Seçimlerimi Kaydet' butonu ile ön kayıtlarını tamamlamaları gerekmektedir. Bu işlemden sonra toplam ders ücretinin ödenerek tekrar sisteme giriş yapılıp 'Kayıtlanmayı Tamamla' butonu ile süreci tamamlamanız gerekmektedir. Bu işlemi yapmayan öğrencilerin ders seçimleri geçersiz olacaktır.

Ders Seçme İşlemleri İçin Yardım Kılavuzu

DERS ALMA:

1) Üniversitemiz öğrencileri yaz okulunda, güz ve bahar yarıyılında başarısız oldukları, notunu yükseltmek istedikleri veya alamadıkları ders/dersleri, -yönetmelikte belirlenen ders alma koşulları kapsamında- 20 AKTS’yi aşmamak koşuluyla alabilirler. Mezuniyetine tek dersi kalan öğrenciler ilave olarak 1 ders daha alabilirler. İlave 1 ders almak isteyen öğrencilerin bölümlerine dilekçe vermeleri gerekmektedir. 

2) Bahar dönemi sonunda tüm derslerinden başarılı olup AGNO’su en az 2,70 olan öğrenciler, ön şartlı olmayan veya ön şartını yerine getirdiği üst sınıfın derslerinden de alabilirler. 

3) Üniversitemizde açılan bir ders aynı ildeki diğer Üniversiteden alınamaz.

4) Diğer üniversitelerden ders almak isteyen öğrencilerin, ilgili formu (form linki) doldurarak başvurmaları gerekmektedir. Başvuruların Fakülte Yönetim Kurulu tarafından da onaylanması halinde ders alınabilir. 

5) Öğrenciler başarı durumuna göre bahar dönemi sonu itibarıyla takip eden hangi yarıyıllardan ders almaya hak kazanmış ise bu dönemlerin derslerini de yaz okulunda alabilirler. Örneğin 1. sınıf öğrencisi bahar dönemi sonunda 2. sınıfa geçmeyi hak etmiş ise yaz okulunda hem 1. hem de 2. sınıfın derslerini alabilir.

6) Ön kayıtta seçilen bir dersin açılmaması durumunda, bu dersin yerine açılan başka bir ders alınabilir ya da öğrenci ücret iadesi talep edebilir. Açılması kesinleşen dersler için değiştirme veya bırakma işlemi yapılamaz.

ÜCRETLENDİRME:

1) Dersler Üniversite Bilgi Yönetim Sisteminden (UBYS) seçildikten sonra, toplam ücret sistem tarafından hesaplanacaktır. Ders ücretleri HALKBANK şubelerinden ve ATM'lerinden T.C. kimlik numarasıyla ödenecektir.

2) Öğrencilerin ders ücretini ödedikten sonra, tekrar 'Ders Seçimi - Kayıt Yenileme' sayfasına girerek 'Kayıtlanmayı Tamamla' butonu ile seçilen dersleri onaylamaları gerekmektedir. Bu işlemi yapmayan öğrencilerin ders seçimleri geçersiz olacaktır.

3) Yaz okulu ders kayıtlanmalarında danışman onayı yapılmayacaktır.


İLETİŞİM:

Santral (444 5 388)

Bölüm sekreterliklerinin dahili numaraları:

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi – Dahili No: (2166) (mmf@erzurum.edu.tr)

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi – Dahili No: (2232) (etü.iibf@erzurum.edu.tr)

Fen Fakültesi – Dahili No: (2191) (2108) (etu.fen@erzurum.edu.tr)

Edebiyat Fakültesi – Dahili No: (2046) (edebiyat@erzurum.edu.tr)

Spor Bilimleri Fakültesi – Dahili No: (2112) (spor.bilimleri@erzurum.edu.tr)

Sağlık Bilimleri Fakültesi – Dahili No: (2346) (saglik.bilimleri@erzurum.edu.tr

ETÜ Asistan Snow